Praca przy komputerze, zajęcia fizyczne, opieka nad dzieckiem – codzienne czynności mogą nadwyrężać i męczyć mięśnie, których ból ogranicza nasze funkcjonowanie i powoduje dyskomfort. Sztywniejące i drętwiejące łydki, ból pleców - ramion i okolic lędźwiowych – to typowe dolegliwości towarzyszące przemęczeniu. Również pod wpływem długotrwałego stresu nasze mięśnie, zwłaszcza karku i ramion, ulegają nieprzyjemnemu, odczuwalnemu i przewlekłemu napięciu. Domowy masaż, który możemy wykonać sami lub poprosić o to bliską osobę, pomoże zrelaksować się i rozluźnić spięte mięśnie.

Przed wykonaniem masażu w domowych warunkach warto znaleźć czas na chwilę relaksu w aromatycznej, ciepłej kąpieli, która pomoże usunąć napięcie, odpręży ciało, rozgrzeje mięśnie i pozwoli nam wyciszyć się po intensywnym dniu.

Po kąpieli ciało smarujemy balsamem, który nawilży i natłuści skórę, zapewniając jej odpowiednie odżywienie. Balsamy do ciała marki Lirene odpowiadają potrzebom różnych typów skóry, dzięki czemu pozwalają kompleksowo zadbać o jej kondycję, miękkość i gładkość. Witaminowy balsam z olejkiem sezamowym Lirene Natural Collection , dzięki zawartości kompleksu witamin, odżywia skórę, a także koi zmysły, roztaczając piękny zapach.

Po kąpieli i odżywieniu skóry możemy przystąpić do wykonania relaksującego mięśnie masażu. W sypialni warto zapalić zapachową świeczkę lub kadzidełko o ulubionym zapachu i włączyć nastrojowe światło. Masażu nie należy wykonywać przy pomocy suchych dłoni – spowoduje to obniżenie efektywności zabiegu i nadmierne rozgrzewanie ciała poprzez silne tarcie. Profesjonalny krem do masażu Lirene nada odpowiedni poślizg dłoniom, zwiększając uczucie komfortu podczas masowania ciała. Składniki natłuszczające i pielęgnujące ciało zatroszczą się o skórę. Zawartość  kwiatu arniki górskiej odbudowuje hydrolipidową warstwę ochronną skóry oraz przyczynia się do jej dotleniania i ukrwienia, co w połączeniu z masażem poprawia kondycję skóry, odświeża ją i dodaje energii. Dobrze ukrwiona i dotleniona skóra dłużej utrzyma młody i zdrowy wygląd oraz miękkość.

Domowy masaż rozpoczynamy od delikatnego głaskania i ugniatania ciała, przechodząc do coraz mocniejszych, okrężnych ruchów dłoni połączonych z naciskiem, który działa rozluźniająco. Ruchy należy kierować wzdłuż mięśni, do serca, co pozwala poprawić krążenie krwi i limfy. Masowanie usprawnia pracę naczyń krwionośnych i limfatycznych, dzięki czemu obrzęki zmniejszają się, a komórki skóry są lepiej dotlenione. Masaż relaksujący wykonujemy w rytmicznym, lecz spokojnym tempie, spójnym z oddechem masowanej osoby. Mięśnie pod naciskiem dłoni rozgrzewają się, rozluźniają, a ich napięcie zmniejsza się, likwidując ból. Głaskanie, rozcieranie i ugniatanie ciała niweluje nieprzyjemne uczucie spięcia, pozwala zrelaksować się i wypocząć. Masaż pleców lub stóp wykonany przez bliską osobę jest też przyjemną formą zbliżania się do siebie i wzajemnej troski. Domowy masaż wykonywać można nawet codziennie, by uspokoić ciało przed snem i zyskać energię na kolejny dzień.