Brzuch, uda i pośladki to newralgiczne części ciała, które z powodu stylu życia (brak ruchu, dieta), fizjologii (ciąża) i zmian związanych z wiekiem (starzenie się, wiotczenie skóry), potrzebują szczególnych działań. Zwłaszcza ujędrnienia. Jak zatem poprawić wygląd skóry w tych obszarach? Należy nastawić się na działania długofalowe, a nie jednorazową akcję, i w codzienną rutynę dnia włączyć ruch, zdrową dietę (dużo warzyw i produktów pełnoziarnistych) oraz odpowiednią pielęgnację.

 

Jędrna skóra jest gładka i napięta. Wraz z upływem lat, a także na skutek ciąży, przytycia lub schudnięcia, staje się mniej sprężysta, czasami wręcz wiotka. Czasami mogą pojawić się rozstępy i pogłębić cellulit. Czy pielęgnacją można poprawić jej wygląd? Można, o ile wybierzemy odpowiedni produkt i będziemy stosować go systematycznie. Warto wiedzieć, że nowoczesne kosmetyki do pielęgnacji brzucha, ud i pośladków często wykorzystują składniki i rozwiązania do niedawna stosowane tylko w profesjonalnych gabinetach. A to przekłada się na ich skuteczność.

 

Jak ujędrnić brzuch?
Trzy razy w tygodniu (lub częściej) warto wykonać kilka serii (np. 3x10 powtórzeń) prawidłowo wykonywanych brzuszków oraz nożyc (poziomych i pionowych). Takie ćwiczenia wzmacniają mięśnie brzucha, pomagają też zamienić tkankę tłuszczową w mięśniową. Ale by ujędrnić skórę na brzuchu, nie wystarczą ćwiczenia, trzeba regularnie stosować kosmetyki zawierające określone substancje aktywne. Szukajmy kofeiny i L-karnityny – przyspieszają termogenezę w tkance podskórnej, wspomagając w ten sposób spalanie tłuszczu. Znajdziemy je w licznych preparatach, które są dedykowane do ujędrniania skóry brzucha (ale także ud i pośladków). Przykładowo: są składnikiem termoaktywnych bandaży Lirene. Nasączony składnikami aktywnymi materiał służy do wykonania domowego rozgrzewającego zabiegu antycellulitowo-modelującego. Następujące w jego czasie rozgrzanie skóry jest jak „gimnastyka” dla naczyń, dzięki niej zostaje pobudzone mikrokrążenie krwi i limfy, a poprawienie mikrocyrkulacji wspomaga jednocześnie usuwanie toksyn i wchłonięcie aktywnych substancji, którymi nasączone są bandaże (m.in. wyciągu ze skrzypu polnego, który wzmacnia tkankę łączną). Proces termogenezy (spalania tłuszczu) aktywuje też ekstrakt z alg Tisochrysis lute, który znajdziemy w Remodelatorze sylwetki reduktorze cellulitu i tkanki tłuszczowej 3% Cellu Out Lirene.

 

Jak ujędrnić pośladki?
Kształt pośladków i napięcie skóry w tym obszarze możemy poprawić… rezygnując z windy. Wchodzenie po schodach to proste i naprawdę dobre ćwiczenie na ujędrnienie pośladków. Świetnie wymodelują je również przysiady, półprzysiady i wykroki z obciążeniem – pod warunkiem, że będziemy wykonywać je regularnie. Nie zapominajmy też o właściwej pielęgnacji skóry. Szczególnie polecany jest systematyczny peeling i masaż skóry podczas nakładania ujędrniających kosmetyków. Dzięki niemu aktywne składniki – wygładzające, wyszczuplające i modelujące ciało – lepiej się wchłoną, dając w ten sposób większy efekt ujędrnienia. Możemy masować pośladki ręcznie, wsmarowując dłońmi preparat ujędrniający, ale możemy również – co na pewno ułatwi masaż tylnej części ciała – wykorzystać specjalne przyrządy, często dołączane do antycellulitowych, ujędrniających i modelujących kosmetyków. Bańka chińska, którą masaż przypomina zabieg endermologii – towarzyszy Antycellulitowemu olejkowi do masażu Lirene, a specjalny masażer Antycellulitowej masce reduktorowi tkanki tłuszczowej Lirene.

 

Jak ujędrnić uda?
Pożyczmy od dzieci skakankę – takie skoki świetnie modelują mięśnie ud. Ujędrnienie ud wspomoże też codzienna pielęgnacja. Sprężystość skóry przywróci np. profesjonalny Żel ujędrniający z yerba matte i kofeiną Lirene, który zawiera roślinny kompleks napinająco-ujędrniający. Specjalistyczne serum modelujące z yerba matte i stewią Lirene to prawdziwa bomba ujędrniających i modelujących składników. Znajdziemy w nim masło shea, zapobiegające wiotczeniu skóry i olej jojoba, zmiękczający i nawilżający skórę. Połączone siły wyciągów z liści mate i stewii hamują natomiast tworzenie się komórek tłuszczowych i zmniejszają ich wielkość.

 

Dieta ujędrniająca
Przede wszystkim pijmy odpowiednią ilość wody (ok. 2 litrów dziennie). Nawodnione od środka ciało jest gładsze, a skóra stanie się bardziej elastyczna. Zadbajmy o zdrowe białko w diecie (np. chudy nabiał, chudy drób lub ryby, orzechy, rośliny strączkowe). Odpowiednia ilość protein wpływa na zwiększenie produkcji elastyny – białkowych włókien występujących w tkance łącznej, odpowiedzialnych za jędrność skóry. Pamiętajmy też, że jędrności skóry nie sprzyjają długie gorące kąpiele. Lepiej postawić na szybki prysznic.